Tentang Cinta

CINTA hadir karena dari rasa yang selalu membuncah di dalam jiwa, yang tertanam di dalam hati dan bermain di dalam perasaan.. CINTA mempunyai makna yang terdalam karena terdapat di dalam lubuk hati yang paling dalam.. CINTA mempunyai berjuta-juta arti, bermakna luas, tergiur dalam alunan nada, berbaris puisi, terluah dalam goresan, bergelimang kata-kata mutiara dan hadirkan keindahan tersendiri.. CINTA tak habis-habisnya kalau kita ungkapkan semuanya, tapi siapakah yang tak butuh CINTA..? Hanya seseorang yang tak punya perasaanlah yang tak membutuhkan CINTA.. CINTA yang telah hadir dan bisa kita rasakan kedatangannya itu maka perjuangkanlah CINTAMU itu, selagi menurutmu itu mampu kamu perjuangkan... By: L-169

Senin, 26 Maret 2012

I LIKE SONG SLOW POP ROCK MELAYU OF THE MALAYSIA

Terkenang saya kat masa yang silam, mula masa tu saya sangat la tergila-gila dengan lagu-lagu Malaysia, utamanya lagu-lagunya New Boyz, Asahan, Sultan Tanjung, Saleem, Iklim, Lestari, Stings, Screen, Slaam, Spin, Siti Nurdiana, Siti Nurhaliza, Ukays, EYE, Data, Arrow, Amy Search, Exist, Fenomena, Iwan, Rahmad, Spoon, Spiranza, Springs, Success and Samudera....
Mungkin tahun 80-90an kirain je...
Masa tu kalau saya nak dengar lagunya beli kaset CD-nya, maklum masa tu belum ramai berpunya Hp...
Saya rasa lagunya tu sangat la syahdu dan sangat la menyentuh...
Rasanya hilang keluhan dan rasa sakit di hati, rasa tercurah dan sikit terobati...
Segitu sahaja, tapi bagi saya tak la rasa bosen kalau nak dengarnya...
Lagu melayunya yang syahdu, dan kata-katanya bagaikan isyarat hati yang tak mampu terucap dan terwakilkan olehnya lagu tu...
Ia kat, saya sangat la teramat suka sama lagu Malaysia ne...
Kalau saya nak lagi sakit hati, dengerin lagu-lagu ne, sampai tak sadar air mata saya membasahi pipi....
He he hee, tak banyak budak-budak zaman sekarang yang suka lagu-lagu ne, bilangnya dah habis masanya, jadul katanya, or tak gaol...
Bagi awak yang suka juga sama lagu-lagu ne, selamat ye, dah ada temannya, yang pasti saya laa...
Takde macam kata-kata yang nak saya curah, cuma ini sahaja...
Bagaimana dengan lagu-lagu Malaysia yang sekarang ne, tak tau lagi saya tak dengar beritanya, saya tiap harinya sibok kerja, tak tengok lagi, apa ke masih ramai semasa dulu atau dah sepi....
Penat dah saya, he he he bohong la saya, ne cuma dengar lagu-lagu kesukaan, lagu Malaysia...
Dah dulu mau tengok fb nich....!!!

L-169

Tidak ada komentar:

Posting Komentar